Friday, April 5, 2013

Manusia kejam

Haih. Letih membuang air mata semalam. Nak buat lagu mana, hati yang sekeping ni tak segagah yang disangka. Berita dari pagi meleret sehingga ke malam. Dalam hati segala sumpah seranah sudah di petala ketujuh. Sungguh, ini cerita tentang manusia yang kejam. Manusia yang senang-senang pijak hati. Manusia yang tak reti mendidik diri menjadi yang jujur. Manusia yang mungkin rasa, ah bukan hati aku maka sesuka mana pun lah aku mahu kerjakan. Sini, aku khabarkan. Tahniah, berjaya letakkan hati di pelosok paling bawah sekali. Moga, nanti benda yang sama tak jadi pada diri kau. Atau bila sudah jadi, maka ingat aku pernah rasa benda yang sama.

Aku harap aku tak ketemu manusia kejam seperti kau lagi. Serik.

2 comments:

  1. Harap-haraplah. Tapi selalu tertanya manusia apa serupa ni tak punya perikemanusiaan judikan hati orang.

    ReplyDelete